Dance!Dance!

I took a jazz dance lesson yesterday .

I used to take ballet and jazz dance lessons in Japan , but it had been long time since I did last time



I went to 'Harbour Dance Center' on Granville St. I had taken lessons a couple of times there,but I was kind of nervous before the lesson because I was worried if I dance like before.


The lesson I took was a jazz dance lesson of level 1.The instructor was energetic , funny and nice and people taking the lesson seemed to enjoy dancing so much.


I was encouraged by them and enjoyed the lesson .

Now, I want to take lessons more often.
But I'm suffering from muscular pain all over my body.
So I have to start stretching and exercises to keep up them...



昨日、ジャズダンスのレッスンを受けました。
日本では、ジャズダンスとバレエのレッスンを受けていましたが最後にレッスンを受けてから、かなりご無沙汰していました。

グランビル通りにある、「ハーバーダンスセンター」に行きました。何度か、そこでレッスンを受けたことはあったのですが、レッスン前、ちょっと緊張していました。前みたいに踊れるか、不安だったのです。。。

私が受けたクラスは、ジャズダンス・レベル1でした。インストラクターの方は、元気で面白くて感じがよく、レッスンを受けている方々はダンスをとっても楽しんでいる様子でした。

私は、それに励まされて、レッスンを楽しみました。

だから今、もっと頻繁にレッスンを受けたいなーと思っています。

だけど、体中筋肉痛で苦しんでるから、ついていくためにストレッチとエクササイズを始めなくちゃ。。。

Comments